Laadunhallinnan tavoitteet ja periaatteet Lapin korkeakoulukonsernissa
Laadunhallinnan tavoitteena on
- tuottaa kehittävää seuranta- ja arviointitietoa Lapin korkeakoulukonsernin strategisten tavoitteiden toteutumisesta
- auttaa yhteisten toimintojen luomista ja hyvien käytäntöjen
levittämistä henkilöstön ja opiskelijoiden työhyvinvointia edistävästi
- tukea koulutuksen, tutkimuksen ja taiteellisen toiminnan
kehittymistä sekä tutkimus- ja oppimistulosten jatkuvaa paranemista
tehden korkeatasoisen laadun näkyväksi
- tuottaa yhteisen toiminnan tavoitteita, prosesseja ja tuloksia kehittävää seuranta- ja arviointitietoa
- tukea tulevaisuuteen suuntautuvaa toimintaa, keskinäistä luottamusta ja toiminnan keskeisiä periaatteita
- viestiä toiminnan laadusta henkilöstölle, opiskelijoille,
korkeakouluyhteisöille, ammattiopistoille, yhteistyökumppaneille ja
sidosryhmille
Laadunhallinta pohjautuu seuraaviin periaatteisiin
- yhteiskunnallinen vastuu korkeakoulujen rakenteellisesta kehittämisestä
- toiminnan päämäärätietoisuus, tuloksellisuus ja vaikuttavuus
- kaikkia osapuolia hyödyntävä yhteistyö ja työnjako
- jatkuva toiminnan kehittäminen ja innovatiivisuus